”Micuţa carte roşie” a lui Mao Zedong, cea mai vândută carte a tuturor timpurilor – Cronica de Carte

1. Într-un clasament al celor mai vândute cărți din toate timpurile (fără textele religioase), pe locul întâi se află ”Micuţa carte roşie”, culegerea de citate și aforisme ale lui Mao Zedong, cu undeva între 740 milioane și 5 miliarde de exemplare. Pe locurile următoare, se află Dicționarul Xinhua, tot din China (567 milioane), seria Harry Potter (500 milioane) și seria Stăpânul inelelor (peste 100 de milioane de exemplare). (Mental Floss)

2. Începând cu 12 iulie, poezia românească are un nou spațiu de desfășurare în București, până pe 13 septembrie. Nocturnele de Poezie Contemporană – ediția a 5-a – au ca invitați șaisprezece scriitori ce vor citi poezia proprie (Dan Sociu, Robert Șerban, Elena Vlădăreanu, Cosmin Perța, Radu Vancu, Diana Geacăr, printre alții) și vor avea loc în fiecare vineri, de la ora 21.00, sub forma unei lecturi sub cerul liber, noaptea, pe un acoperiș la care nu are acces decât publicul iubitor de poezie, pe terasa blocului Magheru One. (Eveniment)

3. În perioada 25-28 iulie 2019, în Piața Sfatului din Brașov, se va desfășura cea de-a opta ediție a Festivalului de Carte și Muzică Libris. Alături de recitaluri și spectacole, putem descoperi la Brașov și multe evenimente literare, lansări de carte, întâlniri cu cititorii și lecturi publice (printre alții, Petronela Rotar-Cotoban, Cristian Bădiliță, Monica Ramirez, Bogdan Hrib). (Eveniment)

4. Așa cum vă spuneam în cronica de carte de săptămâna trecută, “Where the Crawdads Sing”, de Delia Owens, este cea mai vândută carte în SUA în primele 6 luni ale anului. Vestea bună este că traducerea românească a volumului, cu titlul ”Acolo unde cântă racii”, a apărut de câteva zile, la Editura Pandora M, parte a Grupului Editorial Trei. (News.ro)

5. A murit la vârsta de 93 de ani scriitorul italian, Andrea Camilleri, creatorul comisarului Montalbano. El a publicat prima carte din seria celebrului comisar sicilian în 1994, La forma dell’acqua, și a continuat cu încă 30 de volume, cea mai recentă fiind publicată în acest an. O parte însemnată a cărților sale a fost tradusă la Editura Nemira. (La Repubblica)

6. Pe 26 noiembrie, Metallica va lansa o carte de colorat pentru copii, o istorie ilustrată a trupei, coautor fiind Howie Abrams. Aceasta este structurată sub forma unui alfabet, fiecare literă, de la A la Z, din ”The ABCs of Metallica”, aducând în fața cititorilor și a fanilor un moment important din istoria formației, alături de povestiri amuzante. Prețul unei cărți, la precomandă, este 19 dolari. (News.ro)

7. Scriitorul britanic de origine africană yoruba Tade Thompson a câștigat premiul Arthur C. Clarke, cel mai cunoscut premiu pentru scrierile SF din Marea Britanie. Romanul său, ”Rosewater”, este situat în Africa anului 2066, în timpul unei invazii extraterestre. Premiul este în valoare de… 2.019 lire sterline. (The Guardian)

8. The British Library a achiziționat arhiva de 40 de ani a revistei literare Granta și a intrat în posesia a 300 de cutii, care conțin, printre altele, scrisori și manuscrise ale unor autori precum Margaret Atwood, Kazuo Ishiguro, Iris Murdoch sau Raymond Carver. Acestea vor fi puse, treptat, la dispoziția publicului și a cercetătorilor. (The Bookseller)

9. Cele mai vândute cărți din SUA, conform New York Times: la categoria Fiction, pe primul loc, după o perioadă lungă de dominație a Deliei Owens (acum pe locul doi), avem o noutate, ”Under Currents”, de Nora Roberts, o dramedie romantică; la categoria Non-Fiction, o altă apariție nouă în top, ”Three Women”, despre viața sexuală a trei femei americane. Alte noutăți: ”Knife”, de Jo Nesbø (thriller norvegian) și ”Justice on trial”, de Mollie Hemingway și Carrie Severino, un non-fiction despre Curtea Supremă din SUA. (New York Times)

10. Recomandări autori români, apariții noi sau reeditări:

– Cartea neisprăvirii, de T.O. Bobe, Editura Humanitas

– Ziua în care Dumnezeu a fost prin oraș, de Adrian Petru Stepan, Libris Editorial