NASA a prelungit misiunea sondei spațiale Juno în jurul planetei Jupiter până în septembrie 2025 – Cronica Spațială

1. Noua generație a versiunii de marfă pentru naveta spațială Dragon a revenit pe Pământ cu o încărcătură de 2.000 de kilograme de echipamente de pe Stația Spațială Internațională (ISS). Naveta plecase spre ISS în 6 decembrie pentru a duce astronauților peste 3.000 de kilograme de echipamente, iar revenirea pe Pământ a fost amânată inițial cu 3 zile din cauza vremii. (SpaceNews)

2. SpaceX a efectuat miercuri în Texas trei teste statice cu motoarele Raptor, ca parte a planului pentru un nou zbor de test pentru racheta reutilizabilă Super Heavy, care va propulsa viitoarea naveta spațială Starship. Versiunea finală a rachetei Super Heavy va avea în componență 30 de motoare Raptor, în timp ce naveta spațială Starship va avea 6 motoare. Obiectivul final este ca Starship să trimită echipaj uman și echipamente pe Lună și Marte. (Space)

3. Blue Origin a efectuat joi al 14-lea test cu vehiculul spațial New Shepard. Compania deținută de Jeff Bezos are programat un ultim test peste 6 săptămâni, în cadrul căruia va evalua îmbarcarea și debarcarea pasagerilor. Potrivit unor informații neoficiale, Blue Origin intenționează ca la sfârșitul lunii aprilie să lanseze primul zbor orbital cu pasageri. New Shepard a fost proiectată pentru a atinge o altitudine de peste 100 de kilometri, limită de la care se consideră că începe spațiul cosmic. Capsula va petrece câteva minute la gravitație zero, iar pasagerii vor avea o priveliște spectaculoasă pe geamuri înainte de a reveni pe Pământ. (Blue Origin, CNBC)

4. Stația Spațială Internațională va avea încă 6 panouri solare, pe lângă cele 8 disponibile în prezent. Noile panouri solare vor avea dimensiunea de 19×6 metri și vor produce peste 120 kW de energie electrică, astfel că puterea totală a panourilor solare va crește cu până la 30%. Energia electrică obținută va fi utilizată pentru menținerea sistemelor și echipamentelor, dar și pentru experimente în mediul cu microgravitație al ISS. Cele 6 panouri solare vor fi produse de Boeing și vor fi livrate pe ISS în 3 misiuni ale capsulei Dragon (SpaceX) începând din 2021. (Boeing)

5. SpaceX a obținut un contract pentru a lansa rover-ul IM-2 spre Lună cu o rachetă Falcon 9 cel mai devreme în 2022. Rover-ul va avea misiunea de a fora la Polul Sud al Lunii în căutare de apă sub formă de gheață. De asemenea, SpaceX a obținut și un contract pentru a lansa în octombrie 2022 un satelit de 350 de kilograme care va fi plasat pe orbita Pământului pentru a evalua emisiile de metan. (SpaceNews)

6. Sonda spațială Juno, care orbitează în jurul lui Jupiter, a detectat un semnal radio FM care provine de pe Ganymede, cea mai mare Lună a planetei. Cel mai probabil, semnalul este unul natural și a fost cauzat de electroni care oscilează la viteze mai mici decât vitezele lor de rotație, iar acest lucru a condus la o amplificare puternică a undelor radio. Semnalul a fost captat timp de 5 secunde într-un moment în care Juno survola Jupiter cu 50 de kilometri pe secundă. (Futurism)

7. NASA a prelungit misiunea sondei spațiale Juno în jurul planetei Jupiter până în septembrie 2025. Juno a colectat date despre Jupiter începând din 2016, iar misiunea sa primară se va încheia în iulie 2021. În urma extinderii misiunii, Juno va efectua încă 42 de orbite pentru a analiza ciclonii de la Polul Nord al planetei Jupiter și inelele care înconjoară planeta. În plus, sonda va survola și trei dintre sateliții planetei: Ganymede (în 2021, la o altitudine de 1000 de kilometri), Europa (în 2022, la o altitudine de numai 320 de kilometri) și Io (de două ori în 2024). (Jet Propulsion Laboratory)

8. China planifică în această perioadă două misiuni spațiale spre Jupiter. Ambele ar urma să fie lansate în 2029 și să ajungă la Jupiter în 2035 pentru a studia dimensiunile, masa și compoziția unora dintre sateliții planetei. Misiunea Jupiter Callisto Orbiter include și un rover care să aterizeze pe satelitul Callisto pentru a obține informații despre formarea și evoluția acestuia. Între timp, misiunea Jupiter System Observer ar avea ca obiectiv secundar cercetarea satelitului Io. Pentru moment, nu este clar dacă autoritățile din China vor aproba ambele misiuni sau doar una dintre ele. (Planetary Society)

9. O echipă de astronomi europeni susține că a descoperit dovezi că, în trecutul îndepărtat al Universului, coliziunile dintre galaxii au avut ca efect împiedicarea formării de stele pentru perioade de timp de sute de milioane de ani. Dacă va fi confirmată, o astfel de descoperire va avea consecințe majore în privința cunoștințelor actuale despre formarea și evoluția galaxiilor. (Phys)

10. Un studiu realizat de cercetători din Statele Unite ale Americii și Chile arată că găurile negre ar putea reprezenta o sursă de energie pentru viitoarele colonii umane de pe alte planete. Găurile negre sunt înconjurate de particule de plasmă care au propriul câmp magnetic. În momentul în care liniile câmpului magnetic se deconectează și apoi se reconectează, acestea pot accelera particulele de plasmă la energii negative, ceea ce înseamnă că energia din gaura neagră poate fi extrasă. Studiul este însă unul pur teoretic. (Futurism)

De citit în tihnă:

În fiecare an, o echipă de cercetători explorează Antarctica și colectează sute de meteoriți cu ajutorul cărora descoperă noutăți despre originea Pământului și a Sistemului Solar. Primii meteoriți au fost desoperiti în Antarctica de o echipă de glaciologi japonezi în 1969, iar ulterior cercetătorii din Japonia și Statele Unite au pus bazele unui program anual de căutare. Până în prezent, cercetătorii au colectat peste 23.000 de meteoriți de pe continentul rece. (Smithsonian)

Ți-ar mai putea plăcea
Cercetătorii au descoperit un zăcământ masiv de gheață pe Marte – Cronica Spațială
Rusia a anunțat că durata de viață a Stației Spațiale Internaționale (ISS) a fost prelungită până în anul 2028 – Cronica Spațială
Un comentariu

Comentează