Tarom vrea să opereze zboruri între București și Brașov – Cronica de Turism

1. Tarom intenționează să opereze o rută aeriană între București și Brașov, în cazul în care va exista un serviciu de transport între aeroportul din Brașov și centrul orașului, inclusiv servicii de rent-a-car. Decizia este bizară în contextul în care distanța rutieră dintre cele două orașe este de circa 165 de kilometri, iar călătoria cu trenul durează numai două ore și jumătate. Este foarte posibil ca o călătorie cu avionul să dureze mai mult decât cea cu mașina sau trenul din cauza procedurilor specifice de check-in și securitate de la aeroport. În plus, Franța, Spania, Germania și Austria au interzis zborurile interne pe distanțe care pot fi parcurse cu trenul în două ore și jumătate pentru a reduce astfel emisiile de dioxid de carbon. Aeroportul din Brașov va fi inaugurat în iunie 2023. (Boarding Pass)

2. Wizz Air a solicitat aprobarea pentru mai multe rute între aeroporturi din România și Turcia. Compania aeriană dorește ca din primăvara anului 2023 să opereze zboruri de la București spre Istanbul, Antalya și Izmir, de la Iași spre Istanbul și Izmir și de la Cluj-Napoca spre Istanbul și Izmir. (Boarding Pass)

3. CFR Călători a publicat Mersul Trenurilor pentru anul 2023, care va intra în vigoare în 11 decembrie. Principala noutate este reintroducerea trenurilor InterCity după o pauză de circa 8 ani, iar acestea vor circula pe rutele București – Constanța, București – Cluj-Napoca și București – Iași, în locul unor trenuri care până acum aveau rang InterRegio. Vestea nu este însă una pozitivă pentru călători, întrucât durata călătoriei va fi foarte apropiată de cea a trenurilor InterRegio, însă prețurile biletelor vor fi cu circa 15% mai mari. (Club Feroviar)

4. Travelator propune bilete de avion cu numai 40 de euro dus-întors pentru călătorii la Copenhaga. Prețurile sunt valabile pentru diverse perioade din intervalul ianuarie-martie 2023 pentru călătoriile de la București la Copenhaga efectuate cu operatorul low-cost Wizz Air. (Travelator)

5. Autoritățile din Abu Dhabi au anunțat că renunță la aproape toate restricțiile de călătorie impuse în contextul pandemiei de Covid-19. Astfel, turiștii străini nu mai sunt obligați să-și înregistreze vaccinul în aplicația AI Hosn și nici să prezinte rezultatul negativ al unui test de Covid-19. De asemenea, accesul la atracțiile turistice este liber, fără prezentarea certificatului de vaccinare. (Visit Dubai)

6. Compania aeriană Emirates a anunțat că începând din 2023 pasagerii internaționali vor avea posibilitatea să utilizeze noile tehnologii biometrice la terminalul 3 al aeroportului internațional din Dubai. Pentru asta, pasagerii internaționali trebuie să-și exprime acordul în aplicația oficială Emirates sau la ghișeele de check-in ale operatorului pentru prelucrarea datelor faciale, care vor fi apoi utilizate în procesul de boarding și la birourile de imigrare și vor fi conectate la datele din pașaportul biometric. (Business Traveller)

7. Compania aeriană British Airways a lansat un proiect pilot prin care pasagerii care călătoresc de la Londra la Malaga pot folosi tehnologia biometrică fără să mai prezinte pașaportul la îmbarcare. Pasagerii care doresc să folosească serviciul trebuie să-și scaneze fața, pașaportul și boarding pass-ul în aplicația de smartphone înainte de călătorie, iar când ajung la aeroport identitatea lor este verificată automat cu o serie de camere video în mai puțin de 3 secunde. Proiectul pilot are o durată de 6 luni și, dacă va avea succes, va fi extins și pe alte rute internaționale. (British Airways)

8. Comisia Europeană pentru Transport anticipează că numărul turiștilor din Europa va ajunge în acest an la 75% din valoarea înregistrată în 2019, ultimul an pre-pandemic. De altfel, datele preliminare indică faptul că în luna august numărul total de turiști din Europa a fost cu numai 11% mai mic decât în august 2019. Totuși, instituția avertizează că iarna acestui an va fi dificilă pentru turism în contextul inflației ridicate și a temerilor cu privire la o recesiune. (Schengen Visa Info)

9. Postul de televiziune BBC din Marea Britanie va transmite timp de 6 săptămâni un clip de prezentare a obiectivelor turistice, culturii și gastronomiei din județul Timiș și orașul Timișoara. Clipul a fost realizat de celebrul producător Charlie Ottley. Producția clipului a costat 25.000 de lei, iar promovarea pe BBC va fi realizată pentru 10.000 de euro. (News.ro)

10. Numărul turiștilor străini care au vizitat România a crescut cu 90% în primele nouă luni ale anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce numărul turiștilor români a fost în creștere cu 9%. (Profit)

Ți-ar mai putea plăcea
Blue Air și Wizz Air anunță noi rute aeriene din România – Cronica de Turism
Lisabona, Vilnius și Cracovia sunt cele mai accesibile orașe europene pentru un city-break – Cronica de Turism

Comentează

Comentariul tău *

Numele tău *
Site-ul tău