8 filme au premiera la cinema în acest weekend, inclusiv 3 de Oscar – Cronica de Divertisment

1. Nu mai puțin de 8 filme au premiera la cinema în acest weekend, ca urmare a redeschiderii celor mai multe lanțuri de cinematografe din țară. Cea mai importantă premieră este “Nomadland” (“Ținutul nomazilor”), care a câștigat premiul Oscar pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor (Chloé Zhao) și cea mai bună actriță în rol principal (Frances McDormand). Aceasta din urmă interpretează rolul unei femei de peste 60 de ani care pornește într-o călătorie cu camioneta prin Vestul Americii, după ce pierde totul în timpul Marii Recesiuni din 1929.

2. O altă premieră este comedia dramatică daneză “Another Round” (“Încă un rând”), care a câștigat premiul Oscar pentru cel mai bun film străin. Filmul spune povestea a patru buni prieteni care încearcă să descopere cum se schimbă viețile lor dacă încep să consume alcool în mod regulat.

3. Amatorii de filme de acțiune pot merge pe mâna lui Liam Neeson în filmul “The Marksman” (“În bătaia puștii”). Celebrul actor interpretează rolul unui fermier de la granița Statelor Unite cu Mexicul a cărui viață este bulversată de doi emigranți ilegali, mamă și fiică, care încearcă să treacă granița în Statele Unite pe terenul său pentru a scăpa de un cartel mexican.

4. Cei mici pot viziona la cinema animația “Soul” (“Suflet”), în care Joe Gardner (voce: Jamie Foxx) vrea să devină cântăreț de jazz, însă are un accident și ajunge într-un spațiu eteric de tranziție. Împreună cu un suflet tânăr și naiv, Joe încearcă să găsească metoda pentru a reveni în corpul său înainte de a fi prea târziu. Producția a primit premiul Oscar pentru cea mai bună animație și cea mai bună coloana sonoră. Filmul este disponibil doar cu sunet dublat.

5. Dacă preferi filmele românești poți merge la drama “Poate mai trăiesc și azi” din 2019 despre povestea unui cuplu cu atitudini complet diferite sau la “Luca” în regia lui Horațiu Malaele, în care un expat se întoarce acasă după 20 de ani și descoperă o lume pe care nu o mai cunoaște. O altă alternativă este “The Hummingbird Project” (“Proiectul Colibri”) din 2018 cu Salma Hayek în rolul principal.

Trailer pentru “Poate mai trăiesc și azi”

Trailer pentru “Luca”

Trailer pentru “The Hummingbird Project”

6. Cei care preferă comedia și acțiunea pot include în programul lor și filmul „The Comeback Trail” („O schemă de milioane”), care se remarcă în special prin distribuția excelentă: Robert De Niro, Morgan Freeman și Tommy Lee Jones. Pentru a-și plăti o datorie, producătorul de film Max Barber (De Niro) încearcă să-l ucidă pe actorul principal al filmului la care lucrează pentru a încasa banii de pe asigurarea de viață.

Bonus 1: Marvel Studious a publicat primul trailer pentru noul film cu super-eroi “Eternals”. Acțiunea se petrece după evenimentele din “Avenger: Endgame” (2019). O tragedie neașteptată forțează Eternii, o rasă extraterestră care a trăit în secret pe Pământ de mii de ani, să iasă la suprafață pentru a lupta împotriva celui mai vechi inamic al omenirii, Devianții. Din distribuție fac parte actori celebri precum Kit Harrington și Richard Madden (cunoscuți din serialul Game of Thrones), dar și actrițele Angelina Jolie și Selma Hayek.

7. HBO Go propune în această săptămână nu mai puțin de 3 animații celebre pentru cei mici. “Shrek” (2001) și “Shrek 2” (2004) îl readuc pe celebrul căpcăun pe micile ecrane alături de Fiona și măgarul Donkey, în timp ce “The Addams Family” (“Familia Addams”) din 2019 este adresată copiilor care preferă poveștile amuzante ale unei familii dubioase.

Trailer “Shrek”

Trailer “Shrek 2”

Trailer “The Addams Family”

8. Documentarul “Apollo 11” are premiera pe Netflix marți, 1 iunie. Documentarul realizat în 2019 include imagini care nu au mai fost publicate anterior despre pregătirile desfășurate de astronauții Neil Armstrong, Buzz Aldrin și Michael Collins în cadrul misiunii de a ajunge pe Lună în 1969.

9. Documentarul “Black Holes: The Edge of All We Know” va putea fi urmărit pe Netflix de marți, 1 iunie. Documentarul explorează modul în care cercetătorii încearcă să înțeleagă și să captureze prima imagine a unei găuri negre, ocazie cu care descoperă noi lucruri despre univers.

10. Ultimele 8 episoade ale celui de-al cincilea sezon al serialului “Lucifer” au premiera vineri pe Netflix, la 9 luni de la difuzarea primelor 8 episoade. Deși acesta ar fi trebuit să fie ultimul sezon, Netflix a decis ulterior să producă și un sezon 6 cu 10 episoade, pentru care nu a fost încă anunțată data premierei.

Bonus 2: Disney+ a publicat primul trailer pentru noul serial “The Mysterious Benedict Society”, în care patru orfani talentați sunt recrutați pentru a salva lumea de ceea ce este cunoscut drept Urgență. Orfanii se infiltrează în misteriosul institut LIVE pentru a descoperi adevărul din spatele crizei.

11. Bucharest Running Club a anunțat datele de organizare pentru primele competiții de alergare de la izbucnirea pandemiei. Astfel, Bucharest Half Marathon va avea loc în 4-5 septembrie, în timp ce Bucharest Marathon se va desfășura în 30-31 octombrie. Accesul la cele două competiții va fi permis doar persoanelor vaccinate, iar numărul maxim de participanți a fost limitat la 10.000. (News.ro)

12. Teatrul Național propune în acest weekend piesa de teatru “Cursa de șoareci” de Agatha Christie. Reprezentația va avea loc sâmbătă, 29 mai, de la ora 19:00, la Sala Mare, iar prețul unui bilet variază între 50 lei și 70 lei. Elevii, studenții și pensionarii plătesc doar 20 lei. (Teatrul Național)

13. Opera Națională București prezintă duminică, 30 mai, de la ora 18:30, Gala Aniversară “Elena Moșuc 30”, un eveniment care celebrează cei 30 de ani de activitate artistică ai celebrei soprane. Prețurile biletelor variază între 40 lei și 90 lei. (Opera Națională București)

Filmul SF The Matrix Resurrections are astăzi premiera la cinema – Cronica de Divertisment
Batman este premiera săptămânii la cinema – Cronica de Divertisment