Cu excepția Americii de Nord, timpul petrecut de oameni pe platformele de socializare a început să scadă în ultimii ani – Cronica de Tehnologie
1. Cu excepția Americii de Nord, timpul petrecut de oameni pe platformele de socializare a început să scadă în ultimii ani. La finele anului trecut, adulții petreceau pe aceste rețele, în medie, două ore și douăzeci de minute, cu 10% mai puțin decât în 2022. (FT)
2. Aplicația Sora a ajuns pe primul loc în versiunea americană de App Store, depășind Gemini și ChatGPT, care ocupă următoarele locuri. Performanța este cu atât mai notabilă cu cât accesul la aplicație se face doar pe bază de invitație. (CNBC)
3. Startup-urile de AI au primit anul acesta, până acum, investiții de $192.7 miliarde. 2025 este pe cale să devină primul an în care mai mult de jumătate din bani merg către companiile de inteligență artificială. (Bloomberg)
4. Andreessen Horowitz a publicat primul raport privind cheltuielile cu inteligența artificială, realizat în parteneriat cu firma fintech Mercury. În topul listei se află OpenAI, Anthropic, Replit, Freepik și ElevenLabs. (TechCrunch)
5. Dezvoltarea centrelor de date pentru inteligență artificială creează un deficit de memorii și soluții de stocare, ce s-ar putea întinde pe o întreagă decadă. Doar OpenAI a rezervat pentru programul Stargate 900.000 de waferi DRAM, care reprezintă aproape 40% din producția globală. (Tom’s Hardware)
6. TikTok și-a reprimit licența de funcționare în Indonezia, după ce a oferit guvernului acces la datele privind traficul și monetizarea din perioada 25-30 august. Suspendarea licenței a fost decisă după ce, inițial, platforma chineză a refuzat cererea autorităților. (Bloomberg)
7. Huawei și-a construit unele din cipurile de AI Ascend folosind componente de la TSMC, Samsung și SK Hynix, arată un studiu. Asta în ciuda eforturilor făcute de Statele Unite în sensul restricționării accesului Chinei la tehnologiile americane pe care se bazează componentele firmelor asiatice. (Bloomberg)
8. LinkedIn a dat în judecată compania de software ProAPIs, care a folosit milioane de conturi false pentru a extrage date de la membrii platformei. Datele furate în acest fel erau, apoi, vândute cu până la $15,000 pe lună. (The Record)
9. Tinerii americani cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani se joacă, în medie, în jur de 10 ore pe săptămână. Timpul alocat jocurilor a început să crească în anii 2010, când producătorii au adoptat modelul free to play, în locul unui preț unic de achiziție. (NY Times)
10. Microsoft pregătește lansarea unei versiuni cu reclame de Xbox Cloud Gaming. Aceasta este în prezent testată intern, unii dintre angajații companiei jucând în prezent jocuri prin streaming fără să plătească un abonament. (The Verge)