Nicușor Dan: Indiferent cine va fi candidatul PSD în București acesta va obține 30-40% – Cronica dimineții

1. România a înregistrat progrese impresionante în ceea ce privește performanțele economice, însă țara se confruntă în continuare cu un decalaj mare de convergență față de standardele de viață din UE și cu mari disparități regionale și sociale. Pentru a rezolva aceste probleme, România trebuie să își valorifice sectorul privat, potrivit unui nou raport IFC. (Profit.ro)

2. Nicuşor Dan vede posibilă o construcţie de dreapta care să ofere perspectiva câştigării alegerilor parlamentare şi locale. Primarul spune că indiferent cine va fi candidatul PSD în București acesta va obține 30-40%. (G4Media)

3. Ministerul Finanțelor a împrumutat o sumă totală de 1,997 de miliarde de lei de la bănci, prin două emisiuni de titluri de stat. (Profit.ro)

4. 80% din creșterea producției de petrol din acest an este generată de SUA, care a devenit, cu 13,2 milioane de barili/zi, la nivel de septembrie, cel mai mare producător de petrol din lume. (FT)

Stirea Hope.ro: Guvernul din Coreea de Sud a prezentat un proiect de lege care prevede interzicerea treptată a cărnii de câine.

5. Mai multe restricții asupra exporturilor de tehnologie către China vor fi impuse, în funcție de cum este necesar, în ciuda preocupărilor mediului de afaceri, a declarat secretarul american pentru comerț, Gina Raimondo. Această a susține că „nu este realist” să credem că SUA pot opri dezvoltarea tehnologică a Chinei, obiectivul fiind, mai degrabă, „încetinirea lor”. (CNBC)

6. Producția industrială a Germaniei a scăzut în mod neașteptat în octombrie față de luna precedentă, a anunțat biroul federal de statistică. Este a cincea lună consecutivă în care se înregistrează scădere. Minusul a fost de 0,4%, comparativ cu septembrie. Analiștii chestionați de Reuters se așteptau la o creștere cu 0,2%. (Reuters)

7. Datele oficiale arată că volumul comerțului dintre China și Rusia a depășit, în primele 11 luni ale anului, $200 miliarde. Creșterea anuală este de aproape 27%. Volumul exporturilor chineze în Rusia a depăși $100 miliarde, înregistrând o creștere anuală de peste 50%. Importurile din Rusia au ajuns la aproape $118 miliarde, cu aproximativ 12% mai mari în ritm anual. (Link)

Din Cronica Sportivă: Naţionala de handbal feminin a României a fost învinsă de reprezentativa Germaniei, scor 24-22 (9-12), în prima partidă din grupa principală III a Campionatului Mondial.

8. Polonia a dat undă verde pentru construcția a 24 de noi reactoare modulare de mici dimensiuni (SMR) în șase locații. (Profit.ro)

9. Hunter Biden, fiul președintelui SUA, a fost inculpat pentru nouă acuzații de fraudă fiscală. (WSJ)

10. Un judecător din statul american Texas, unde avorturile sunt interzise cu foarte puține excepții, a decis joi să autorizeze avortul unei femei a cărei sarcină, potrivit medicului ei, îi putea pune în pericol viața și fertilitatea. (Hotnews)

Fotografia dimineții – Un parlamentar albanez a aprins o fumigenă în parlamentul de la Tirana. Armando Babani/AP:

Doar județul Alba mai are rata de infectare 1 la mia de cazuri – Cronica dimineții
Guvernul ucrainean a decis că limba oficială pentru minoritatea română din Ucraina să fie română şi nu „limba moldovenească” – Cronica dimineții
2 comentarii la acest articol
  • LevSt.
    dec. 9,2023 la 2023-12-09T00:15:44+02:000000004431202312

este evident ca si in top 60 este „sa fii cineva sau ceva”, mai jos cel mai recent clasament al natiilor facut pe pur IQ si nu pe realizari economice si sociale, desi la primele cateva locuri aceste caracteristici se suprapun f. usor…Deci pe ultimul loc, Vietnam, apoi Serbia si …R .Moldova (!(58 !), la mijlocul clasamentului(31-30 si 29) Suedia, Norvegia si USA iar primele 3 locuri, Japonia(1), Taiwan si Singapore(3), S.Korea, locul 6, iar Italia nr.11,…”Ruptura” dintre locurile 60 si 61 este atat de mare, incat s-a cosiderat inoportuna facerea de „publicitate”, oricum, Romania-cu toate farfastacurile noastre de „buricul pamantului”- nu suntem nici in acest extins top 60… Asa ca, luare aminte…

• LevSt.
    dec. 8,2023 la 2023-12-08T16:36:27+02:000000002731202312

„… a imprumutat o suma de 1,997 MILIARDE lei…”___–-___chiar daca lei, estef. mult, asa s-a procedat si pe vremea lui ceusescu* , mai ales imprumuturi externe, si unde am ajuns?/// eausecu a fost – de la bun inceput- o minus varianta sociala, nu a avut niciun fel de instructie, teoretica, tehnica si nici militara, a fost un oportunist si a preferat sa stea la inchisoare in loc de transee, unde a devenit gorila si mardeiasul lui petru groza, de unde-ulterior- accesul si ascensiunea la putere…Lipsit de orice cultura, mai ales de cea a relatiilor economice, a inceput sa bata campii cu „teze” si planuri propagandistice fara nicio baza , iar rezultatul nu s-a lasat asteptat, si -pana la urma- viclenia sa(considerata inteligenta) l-a dus in cea mai urata postura, a murit impuscat de proprii dulai de paza….

RĂSPUNDEȚI
    LevSt. 02/12/2023 LA 7:01
    cat despre scoala, nici aceasta nu a fost deloc de inalta calitate, totul se baza pe o mare rigiditate si pe teorie(memorizare), dar -in practica- inovatiile erau furate sau cumparate pe valuta costisitoare, de unde si imensa datorie, si inca pentru tehnologie deja depasita, alaturi de un sabotaj greu sesizabil, facut din lehamite si lipsa de orice perspectiva…Din nenorocire Romania nu s-a vindecat, inca nu am inteles ca sistemul, cadrul, este mai important decat o persoana, chiar de exceptie(care nici nu a existat si nu exista), pentru ca sistemul forteaza in majoritatea membrilor societatii, iar -pana la zi este total dovedit- DOAR MONARHIA, este capabila de a tine toata societate inchegata, si de a executa planuri de anvergura nationala, care pot dura decade, iar aceasta solidaritate, continuitate si predictibilitate nu este posibila in republici mai ales in cele ca cea romaneasca, care este ilustrativa pentru anarhie si haos institutionalizat, dublata -la fel- de un paramount parazitism si de o uriasa coruptie, in continua crestere si imposibile de combatut… :
    Dictator deaths: infamous tyrants who were executed
    Story by Stars Insider • now

History’s cruelest despots and dictators
    Benito Mussolini – Italy
    Saddam Hussein – Iraq
    Saddam Hussein – Iraq
    Muammar Gadhafi – Libya
    Muammar Gadhafi – Libya
    Nicolae Ceausescu – Romania

©Getty Images
    Nicolae Ceausescu was the totalitarian leader of Romania from 1965 until his death in 1989. He was known for having one of the most feared secret police forces in the USSR, infamous for their oppression and human rights violations. He starved his people by squandering billions in loans, making Romania the only European country where hunger and malnutrition were widespread and rising. Regardless, he embarked on an egotistical plan to build the Palace of the Parliament, the largest civilian administrative building in the world. …
    Ion Antonescu
    Nicolae Ceausescu is the most notorious and most hated of Romania’s dictators, but he wasn’t the first. Ion Antonescu ruled over Romania during the military dictatorship that came to power during World War II. He formed an alliance with Hitler in 1940 while serving as prime minister, foreign minister, and defense minister, all at the same time.He carried out his own ethnic cleansing in Romania through massacres and death camps. He is thought to be responsible for the deaths of 400,000 Jewish and Romani people. In 1944, he was overthrown by King Michael I of Romania. He was tried for war crimes and executed by firing squad in 1946.___–___referitor la al DRM, nu numai acest sef de guvern a fost executat, dar si altii, Musolini, Toje in Japonia, cel care a tarat Japonia in razboi, apoi Quisling, pm-ul Norvegiei, care l-a invitat pe Hitler sa invadeze Norvegia, ceace s-a si produs…In Romania , marea problema este ca nu se invata mai nimic din istorie, practic dictatura ceausista a continuat-o(cu o scurta intrerupere) pe cea a lui antonescu, iar -pe parcurs- aceasta dictatura s-a mistificat si extins si printr-o aparenta diluare, a devenit „dictatura proletariatului”( in teorie*), iar la zi este continuata intr-o forma soft si aghezmuita cu parfumuri ale democratiei, iar realitatea ultimei sute de ani dovedeste ca Romania chiar nu poate fi condusa altfel, decat prin dictatura(cat de cat) , sau prin Monarhie, insa si aici, poporul roman face permanent aceiasi greseala, desi absolut toate circumstantele interne si internationale impun idea ca Monarhia este singura care mai poate salva Romania…(* ca si acum, populatia se imbata cu apa rece crezand ca ei aleg pe cutare sau cutare, in realitate sunt manipulati si cumparati (de groaza, cu catziva firfirici!), iar adevaratul vinovat este asa-zisa intelectualitate(elitele), care in orice societate , au avut si au rolul de a ghida, de a trage, impinge sau tara natia spre progres, la noi aceasta falsa intelectualitate-ca si armata- este autofacuta pres si hartie higienica pentru un individ si camarila sa…

Ce este extrem de important este ca noi, romanii, continuam sa dam dovada de o caposenie unica, practic nu am invatat nimic nici macar din propria istorie, evident nici din a altora, pentru ca din aceste 4* tari aduse in discutie am fi inteles ceva nu am mai fi in aceasta situatie, toate aceste 4 tari sunt in top 10 , la mai orice capitol pozitiv, desi chiar si top 25 este excelent la multe capitole…Concret, noi romanii, repetam aceleasi greseli( spre infinit, pare), incat situatia a ajuns remarcata ca si brand si virtute nationala…(* aducand in discutie si Korea de Sud, unde Park-Chung-hee s-a autointitulat sef de stat(1961) si a devenit dictator crunt, de unde i „s-a tras” si moartea, prin asasinare de catre seful serviciilor, vreo 10 ani, mai tarziu…Altfel, lista dictatorilor este lunga, chiar si Julius Cezar este considerat dictator, insa acesta a fost iubit de populatie, asasinarea sa a fost „de masa”, conspiratia a cuprins 60 senatori, evident ca acestia reprezentau niste interese, anume ale celor cateva sute de familii care detineau mai toate suprafetele de paman(si sclavii), iar Cezar planuia o reforma funciara , care-i dezavantaja pe acest stapani de sclavi si de orice…)